Szkolenia ze sprzedaży adresowane są do różnych grup pracowników:
- handlowców – Techniki sprzedaży i negocjacje
- managerów – Zarządzenie działem sprzedaży lub call center
Wszystkie szkolenia z tematyki sprzedaży jesteśmy gotowi przeprowadzić również w języku angielskim.
Techniki sprzedaży
Szkolenia adresowane są do handlowców, sprzedawców i innych osób, które chcą rozwinąć umiejętności z różnych etapów sprzedaży:
- otwieranie sprzedaży
- badanie potrzeb klienta
- prezentacja oferty
- negocjacje
- zamknięcie sprzedaży
- zwiększenie sprzedaży – up selling i cross selling
Szkolenia mogą być poświęcone sprzedaży:
- w kontakcie bezpośrednim
- telefonicznej
- impulsowej
- doradczej
Zarządzanie działem sprzedaży lub działem call center
Szkolenia adresowane są do managerów odpowiedzialnych za procesy sprzedaży oraz dla managerów zarządzających zespołem handlowców, a także do innych osób, które chciałyby rozwinąć umiejętności w obrębie następujących grup kompetencji:
1. Efektywna organizacja i planowanie procesu sprzedaży
- zbudowanie efektywnego procesu zarządzania sprzedażą
- zarządzanie pipelinem klientów
- opracowanie Cyklu Sprzedaży i tworzenie scenariuszy oraz etapów umożliwiających handlowcom przeprowadzenie procesu od prospekta do klienta
- dobór narzędzi CMS i CRM
2. Ustalanie i monitorowanie celów handlowców
- budowanie W – C – Z: Wyniki biznesowe, Cele sprzedażowe i Zadania sprzedażowe
- wykorzystanie pipeline do stworzenia Zasad Zarządzania Kontaktami oraz przełożenie ich na cele dla handlowców
- łączenie zadań dla handlowców z obszarów: Zarządzanie kontaktami z klientem, Zarządzanie możliwościami sprzedaży, Zarządzanie relacjami z klientami, Zarządzanie terytorium handlowym z celami sprzedaży
- ustalaniem KPIs
- monitorowanie pracy handlowców – cel i narzędzia:
- Zarządzanie rozmowami / spotkaniami z klientami
- Zarządzanie scenariuszami sprzedaży
- Zarządzanie kontaktem z klientem
- Zarządzanie terytorium handlowym
- Wsparcie sprzedaży
- wybór procesów sprzedażowych, które powinny być zaplanowane i monitorowane w zależności od specyfiki firmy i roli w dziale sprzedaży
3. Motywowanie oraz wspieranie zespołu handlowców w realizacji celów
- budowanie finansowego systemu wynagrodzeń handlowca
- połączenie systemu finansowego z celami sprzedażowymi
- doskonalenie kompetencji, które wpływają na motywację handlowców
- określenie własnego stylu zarządzania
- rozwijanie elastyczności w zmianie stylu zarządzania i wykorzystanie jej do potrzeb konkretnego handlowca
- wykorzystanie stylów przywództwa do codziennej pracy z handlowcami: prowadzenie spotkań informacyjnych - regularnych briefingów, „1 to 1”, tworzenie action planów, prowadzenie coachingu, mentoringu czy szkoleń
- wspieranie handlowców w realizacji celów i wzroście efektywności poprzez wykorzystanie lejka sprzedaży, praca z macierzą o 16 polach oraz KPIs
4. Dobór, wdrożenie i doskonalenie kompetencji handlowców
- zatrudnianie najlepszych osób do działu sprzedaży
- wdrażanie handlowców do pracy
- wsparcie w doskonaleniu kompetencji handlowców, poprzez prowadzenie spotkań informacyjnych, tworzenie action planów, prowadzenie coachingu, mentoringu czy szkoleń
- prowadzenie efektywnych spotkań z handlowcami: regularnych briefingów, „1 to 1” czy cyklicznych meetingów
Negocjacje
Szkolenia adresowane są do wszystkich osób, które prowadzą negocjacje handlowe, które chciałyby rozwinąć umiejętności:
- przygotowania się do negocjacji
- określania potrzeb i stanowisk pozwalających budować siłę i przewagę negocjacyjną
- rozumienia prawnych, rzeczowych i psychologicznych aspektów negocjacji
- wyboru odpowiedniej strategii negocjacyjnej
- stosowania technik negocjacyjnych
- zadawania pytań pozwalających odkryć potrzeby drugiej strony
- prezentowania rozwiązań pozwalających zmienić kierunek negocjacji
- zamykania negocjacji