Sprzedaż

Szkolenia ze sprzedaży adresowane są do różnych grup pracowników:

  • handlowców – Techniki sprzedaży i negocjacje
  • managerów – Zarządzenie działem sprzedaży lub call center

Wszystkie szkolenia z tematyki sprzedaży jesteśmy gotowi przeprowadzić również w języku angielskim.

Techniki sprzedaży

Szkolenia adresowane są do handlowców, sprzedawców i innych osób, które chcą rozwinąć umiejętności z różnych etapów sprzedaży:

  • otwieranie sprzedaży
  • badanie potrzeb klienta
  • prezentacja oferty
  • negocjacje
  • zamknięcie sprzedaży
  • zwiększenie sprzedaży – up selling i cross selling

Szkolenia mogą być poświęcone sprzedaży:

  • w kontakcie bezpośrednim
  • telefonicznej
  • impulsowej
  • doradczej

Zarządzanie działem sprzedaży lub działem call center

Szkolenia adresowane są do managerów odpowiedzialnych za procesy sprzedaży oraz dla managerów zarządzających zespołem handlowców, a także do innych osób, które chciałyby rozwinąć umiejętności w obrębie następujących grup kompetencji:

1. Efektywna organizacja i planowanie procesu sprzedaży

  • zbudowanie efektywnego procesu zarządzania sprzedażą
  • zarządzanie pipelinem klientów
  • opracowanie Cyklu Sprzedaży i tworzenie scenariuszy oraz etapów umożliwiających handlowcom przeprowadzenie procesu od prospekta do klienta
  • dobór narzędzi CMS i CRM

2. Ustalanie i monitorowanie celów handlowców

  • budowanie W – C – Z : Wyniki biznesowe, Cele sprzedażowe i Zadania sprzedażowe
  • wykorzystanie pipeline do stworzenia Zasad Zarządzania Kontaktami oraz przełożenie ich na cele dla handlowców
  • łączenie zadań dla handlowców z obszarów: Zarządzanie kontaktami z klientem, Zarządzanie możliwościami sprzedaży, Zarządzanie relacjami z klientami, Zarządzanie terytorium handlowym z celami sprzedaży
  • ustalaniem KPIs
  • monitorowanie pracy handlowców – cel i narzędzia:
    • Zarządzanie rozmowami / spotkaniami z klientami
    • Zarządzanie scenariuszami sprzedaży
    • Zarządzanie kontaktem z klientem
    • Zarządzanie terytorium handlowym
    • Wsparcie sprzedaży
  • wybór procesów sprzedażowych, które powinny być zaplanowane i monitorowane w zależności od specyfiki firmy i roli w dziale sprzedaży

3. Motywowanie oraz wspieranie zespołu handlowców w realizacji celów

  • budowanie finansowego systemu wynagrodzeń handlowca
  • połączenie systemu finansowego z celami sprzedażowymi
  • doskonalenie kompetencji, które wpływają na motywację handlowców
  • określenie własnego stylu zarządzania
  • rozwijanie elastyczności w zmianie stylu zarządzania i wykorzystanie jej do potrzeb konkretnego handlowca
  • wykorzystanie stylów przywództwa do codziennej pracy z handlowcami: prowadzenie spotkań informacyjnych - regularnych briefingów, „1 to 1”, tworzenie action planów, prowadzenie coachingu, mentoringu czy szkoleń
  • wspieranie handlowców w realizacji celów i wzroście efektywności poprzez wykorzystanie lejka sprzedaży, praca z macierzą o 16 polach oraz KPIs

4. Dobór, wdrożenie i doskonalenie kompetencji handlowców

  • zatrudnianie najlepszych osób do działu sprzedaży
  • wdrażanie handlowców do pracy
  • wsparcie w doskonaleniu kompetencji handlowców, poprzez prowadzenie spotkań informacyjnych, tworzenie action planów, prowadzenie coachingu, mentoringu czy szkoleń
  • prowadzenie efektywnych spotkań z handlowcami: regularnych briefingów, „1 to 1” czy cyklicznych meetingów

Negocjacje

Szkolenia adresowane są do wszystkich osób, które prowadzą negocjacje handlowe, które chciałyby rozwinąć umiejętności:

  • przygotowania się do negocjacji
  • określania potrzeb i stanowisk pozwalających budować siłę i przewagę negocjacyjną
  • rozumienia prawnych, rzeczowych i psychologicznych aspektów negocjacji
  • wyboru odpowiedniej strategii negocjacyjnej
  • stosowania technik negocjacyjnych
  • zadawania pytań pozwalających odkryć potrzeby drugiej strony
  • prezentowania rozwiązań pozwalających zmienić kierunek negocjacji
  • zamykania negocjacji